Některá fakta a rozhodnutí se často zdají být neměnnými, ani u společnosti Lagoon tomu není jinak. Jako příklad uveďme spolupráci s konstrukční kanceláří VPLP architects, nejproslulejším studiem v oblasti návrhů závodních vícetrupých lodí, nebo rozhodnutí používat místo zásuvných pohyblivých kýlů kýly pevné, které přináší jednoduchost, bezpečnost, možnost nechat katamaran nasednout na dno a vysokou ochranu před nárazy pod čárou ponoru.
I přes tato zdánlivě neměnná fakta přináší každý model Lagoon něco nového a často se jedná o zásadní inovaci, která promění svět cruisingových katamaranů a přispěje k dalšímu vylepšení života na lodi.
Řadou SEVENTY, Lagoon vstoupil do světa luxusních jachet nad 24 m. Ihned si připsal prvenství, protože představil soukromou pláž v podobě vyklápěcího boku majitelského apartmá.
U tohoto modelu bylo poprvé použito VPLP zkušeností. Konstrukce trupů závodních jachet a části plováků pod ponorem jsou plošší – díky tomu vzniká při vyšších rychlostech plavby vztlak a vzduchové bublinky kolem trupu umožňují zvýšit rychlost plavby, jako u závodních jachet.
Dalším triumfem motorového katamaranu Lagoon 630 MY byla „Transatlantická plavba” po vlastní ose na výstavu v Miami, kterou zvládl za 14 dní průměrnou rychlostí přes 8 uzlů a se spotřebou 12,5l/hodinu.
Stěžeň vzadu umožňuje použití velké samopřehazovací kosatky, která velmi usnadňuje ovládání katamaranu.
Lagoon 52 přinesl řádově vyšší komfort do kategorie 50ti stopých katamaranů, díky mimořádně prostornému kokpitu a obrovskému flybridge s centrálně umístěným naklápěcím kormidelním stanovištěm. Modelů Lagoon 52 bylo vyrobeno už více než 100 kusů!
Lagoon 450 dokonce počtem vyrobených kusů i oblibou předčil Lagoon 440. Oba modely patří k nejoblíbenějším katamaranům pro charter a svým majitelům, resp. investorům, nabízí mimořádné výnosy. V roce 2018 byla čtyřistapadesátka nahrazena modelem Lagoon 46.
Později přinesl Lagoon 620 novinku ve vnitřním uspořádání: možnost přemístit kuchyň ze salonu (který tak zůstává v plné šíři k dispozici jako obytný prostor) do zadní kajuty v levém plováku. Tím dochází k úplnému oddělení prostoru pro posádku a vnitřního prostoru katamaranu, který je zcela vymezen hostům. Tento koncept používají dnešní modely LAGOON SIXTY a SEVENTY.
Kromě hybridní technologie Lagoon 420 také představil mimořádně prostorný interiér a oddělené WC a sprchový kout předních kajut. Model 420 byl vyhledáván pro vysoký výkon motorů a vnitřní komfort.
Velká okna v trupu přinesla více světla do všech kajut. Vyrobeno bylo 423 kusů, následně na tento model navázal Lagoon 450 a Lagoon 46.
Všechny uvedené prvky se natrvalo usídlily ve výrobě katamaranů a Lagoon 440 definoval nový standard třídy. Tento velmi úspěšný model byl nahrazen modelem Lagoon 450, který se konkurenci ještě více vzdálil a je stále lídrem trhu v této kategorii katamaranů.
Na tradici motorových katamaranů navázal Lagoon až v roce 2014, a od té doby je lídrem i v této oblasti.
Všechny následující modely katamaranů Lagoon používají vertikální zasklení.
ALTUMARE spol. s r.o.
rezidence Wawrova
Hybešova 307/59
602 00 Brno
IČ: 26229668
Tel: +420 774 812 446
E-mail: info@altumare.cz
Web: www.altumare.cz
Skype: officealtumare
Modely lodí
Proč Lagoon
Plavba na katamaranu
Klub Lagoon
Služby
Kontakt
ALTUMARE, Authorized LAGOON distributor
LAGOON, originální stránky výrobce
Videa LAGOON, pojďte se podívat
LAGOON Bazar, ověřené použité katamarány